Thursday, May 28, 2009

Idag har jag:

Stått vid en whiteboard och ritat cirklar samt läst brandtal som handlar om träd.

Ätit lunch på Riche för första gången i mitt liv.

Döpt en produkt som paketerar pappersmassa (!)

Skrivit text till en kritask.

Skrivit rubrik till en utbudsannons.

Sett en ny bebis (Malins) (söt).

Blivit förfärad över ett avslöjande.

Idag ska jag:

Gå till Berghs och titta på slututställningen.

Äta middag med Emmeli och Carl-FredrikDen Gamle och Havet.

Dricka öl på Festeban.

Det var ungefär såhär jag trodde att livet i reklambranschen skulle vara. Konstigt att det aldrig är så. Utom idag, då.

3 comments:

B-O Gavne, Vasteras said...

-Om att tycka! Det här tycker jag. ..kan jag bli politiker då?

”SIGNORA” ANNA MARIA CORAZZA-BILDT är inte kompetent att kunna representera Sverige!
Som hon ju inte vet det grundläggande för vår svenska kultur. Att hon inte vet att vi svenska folk INTE skiljer upp oss i olika människor. Ni vet som med t.ex. Adolf Hitler som skilde på i arier och andra individer. Detta som sedan utvecklades ända till gaskamrarna.
Att ”signora” Anna Maria Corazza-Bildt skiljer på –de fina- stadsboende stockholmarna och –de skitiga, bön´erna- landsbygdsboende. Med att benämna Stockholms kommun för Stockholms ”stad”.

–Alltså visst finns också Stockholms stad, med sina gator, höga hus och dålig luft. Med att (lokal-) samhället av människorna runt Kornhamnstorg benämns Stockholms ”kommun”. Som vi svenska folk har kommit överens om, stadgat i svensk lag, att alla våra kommuner Sverige runt benämns just ”kommun”. Att vi därigenom vill ytterligare hävda demokratin, att alla människor runt om i Sverige är lika värda.
Och jag hävdar absolut inte att denna så kallade kommunreformen är det bästa för all framtid. Att den visst, kanske idag bör revideras, något. Att vi svenska folk diskuterar saken och röstar. –Men inte att en revidering körs med våld och terror, som tydligen fru Corazza-Bildt pysslar med.

Anonymous said...

Fint skrivet!

Johan Loman said...

Bra skrivet B-O! (Och du med Nina)